1. فیلمهای جنگی قدیمی سینمای چینی
فیلمهای جنگی قدیمی سینمای چینی، دارای تمامی ویژگیهای چاپلوسی و هنری در سینمای چین هستند. این فیلمها قابلیت نمایش تاریخی برای دوره جنگ چین را دارا هستند و در مورد نبرد های مهم و جنگ های داخلی مربوط به تاریخ چین صحبت میکنند.
این فیلمها اغلب با استفاده از بازیگران معروفی مانند تشن یی، جینگ جو، و شنچیانگ تولید میشوند. این بازیگران با تفسیر نقش خود در این فیلمها موفق به جایگاه محبوبیت واسع در چین شدهاند.
در فیلمهای جنگی قدیمی سینمای چینی، اغلب بازیگران به نمایش گذاشتن دانش، قدرت و شجاعت سربازان و افراد برجسته تاریخ، از جمله چانگ کای شک، سون یک سنگ و هنگ ژی با توجه به عملکرد پرافتخار خود، قدرتمندی و تفکرات خود را به عنوان قهرمانان جنگی ثابت کردهاند.
در کل، فیلمهای جنگی قدیمی سینمای چینی، باختصار، فیلمهای شگفتانگیزی هستند که با طراحیهای بصری خاص، ادغام با تاریخ کشور چین، و تفسیر بسیار مهارتمند، تحت عنوان یکی از قطعههای به یاد ماندنی تاریخ فرهنگی چین از دیدگاه سینمای چینی شهرت دارند.
2. فیلمهای حماسی جنگی سینمای چینی دهه ۵۰
فیلمهای حماسی جنگی سینمای چینی دهه ۵۰ از یکی از محبوب ترین انواع فیلم های چینی به شمار می روند. این دوره متناسب با جنگ داخلی چین بود که از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۹ به طول انجامید. تمامی فیلم هایی که در این دوره ساخته شده اند، مرتبط با جنگ داخلی چین بودند و به صورت قدرتمندانه و زیرکانه به بحث و گفتگو درباره این موضوع پرداختند.
این فیلم ها عموما بر اساس حقایق واقعی و پایگاه دار بودند و بیشتر به صورت داستان های جنگی و تاریخی ارائه شدند. داستان های این فیلم های حماسی جنگی معمولا در زمان جنگ داخلی چین رخ می داد و مهمترین رویداد های این دوره را به تصویر می کشید.
چین به خاطر تاریخ تمدن فراوانی که در پس زمینه دارد مشهور به داشتن ارواح و فرشتگان مختلف است. این موضوع باعث شده که فیلم های حماسی جنگی سینمای چینی دهه ۵۰ تصاویر جذابی از این ارواح و فرشتگان در زمینه های جنگی تصویرسازی کنند. تصاویر قدرتمند و تلخ از جنگ و درون ارتش های چینی که در مقابل درجه یکичی های سرزمین خود میجنگند، قابل استفاده در فیلم های حماسی جنگی چینی بودند.
به طور کلی، فیلم های حماسی جنگی سینمای چینی دهه ۵۰ به عنوان یک تاریخ چینی مدرن، در برابر طلوع چینی معاصر قرار می گیرند. این فیلم ها تداوم روایت های جنگی چینی جدید را منعکس می کنند، که از ذهنیتی متفاوت به جنگ می نگرند و به عنوان سبکی خاص برای سینمای چینی، بسیار موفق بودند.
3. رویدادهای تاریخی سینمای جنگی چینی
سینمای جنگی چینی یکی از مهمترین شاخههای صنعت سینمای چین است که برای بارها و بارها با رویدادهای تاریخی چینی همراهی کرده است. این رویدادها از جمله برنامههایی هستند که در ذهن مخاطب خاطراتی فراگیر از تاریخ چین به جا میگذارند و به شدت به سینمای این کشور چشماندازی تازه میبخشند.
اولین رویداد تاریخی که باعث شد سینما به جنگ بپردازد، انقلاب ارتش قرمز چین در سال 1949 بود. از آن پس، فیلمهای جنگی با مضامین پیروزی مردم چین بر سر ضد استکبار بودن، نمایش داده میشد. دههی 1960 نیز دورهی بسیار مهمی برای سینمای جنگی چینی بود. دولت چین به منظور تأکید بر مبارزه با استکبار امپریالیستی، از فیلمهای جنگی به عنوان ابزاری برای ایجاد و تداوم انقلاب فرهنگی استفاده کرد.
یکی از برجستهترین فیلمهای سینمای جنگی چینی، فیلم «بسکش صباحها» است که در سال 1963 تولید شد. این فیلم در مورد یک مزدور چینی است که پس از شکست نیروهای ژاپن در جنگ جهانی دوم، به شهر خود بازمیگردد و تلاش میکند با ایجاد یک مزرعه، زمین و زندگی خود را معنوی تر کند. این فیلم موفقیتهای بسیاری را در سینمای چین به خود اختصاص داد و به دلیل تعمقی که در چهرههای شخصیتهای آن به وجود میآید، احساسات مخاطبها را به خود جلب کرد.
با توجه به این که انقلاب فرهنگی از سال 1966 تا 1976 در چین ادامه داشت، سینمای جنگی چینی در این دوره نیز به اوج خود رسید. فیلمهایی مانند «درخشش کبریت»، «اتفاق تبهکاری «در خیابان» و «قربان گاو» خلالهایی هستند که نشان دهندهی برتری این دوره از سینمای چین بودند.
4. فیلمهای جنگی رومانتیک سینمای چینی
فیلمهای جنگی رومانتیک سینمای چینی یکی از ژانرهای محبوب سینمای چین محسوب میشود. این فیلمها به شکلی کاملاً متفاوت از فیلمهای جنگی غربی در نگاه به داستان و برخورد با شخصیتهای جنگی به تصویر کشیده میشوند. در این ژانر از فیلم، اغلب همراه با اتفاقات جنگی و رویدادهای تاریخی، داستان عاشقانه به نمایش گذاشته میشود.
فیلمهای جنگی رومانتیک سینمای چینی، شخصیتهایی قدرتمند و شجاعی دارند که آنها در برابر چالشهای جنگی به جان بردن، از دوستان و خانواده خود دور میشوند. این شخصیتها در طول داستان با دشمنان خود مبارزه میکنند و بر خلاف شایستگیهای یک جنگجو، با قوانین و اصول جنگی روبرو نمیشوند و برای دفاع از حریم خانوادهها و دوستانشان راههای عجیب و غریبی برای مبارزه انتخاب میکنند.
فیلمهای جنگی رومانتیک سینمای چینی نیز، بسیاری از ویژگیهای سینمای چین را نیز در خود دارند. این فیلمها با موسیقی زیبا و فضای متفاوت خود، تصاویری بسیار دلنشین و زیبا را به نمایش میگذارند. همچنین آفرینشگران آنها بیشتر در آنها به مبارزات انسانی در زمینههایی همچون عشق و احساسات فردی تمرکز کردهاند که البته به تصویر کشیدن ماجراهای جنگی هم اشاره میشود.
بنابراین، فیلمهای جنگی رومانتیک سینمای چینی در واقع مخلوطی از عناصری همچون جنگ، عشق و دوستداشتن هستند که با هم ترکیب میشوند و به دلیل مراجعه به این موضوعات، فیلمی با محتوا و پرسنلیتی قابل توجه در صنعت هنری به شمار میآیند.
5. تکنیکهای برگرداندن صحنههای جنگی در فیلمهای سینمای چینی
در فیلم های سینمایی چینی، صحنه های جنگی با استفاده از تکنیک های خاصی برگردانده می شوند. این تکنیک ها برای ایجاد حالات و احساسات مختلف در بین تماشاگران استفاده می شوند و سعی می شود تجربه ی سینمایی در دل تماشاگر به بهترین شکل نهادینه شود.
یکی از تکنیک های استفاده شده در برگرداندن صحنه های جنگی در فیلم های سینمایی چینی، توجه به جزئیات و هنر جنگ برای ایجاد حقایق واقعیت پذیری بیشتر است. با بررسی دقیق صحنه ها و سعی در ترسیم کردن جزئیاتی شبیه به واقعیت، تماشاگران حس و حالی شبیه به واقعیت را دریافت خواهند کرد.
تکنیک دیگر استفاده شده در برگرداندن صحنه های جنگی در فیلم های سینمایی چینی، استفاده از فنون تصویری خاصی می باشد. این فنون شامل استفاده از حرکت های دوربین، نورپردازی و رنگ پردازی مناسب می باشد. این تکنیک ها باعث ایجاد حالات مختلف از خشم و اندوه تا شادی و هیجان در دل تماشاگران می شود.
همچنین، در برگرداندن صحنه های جنگی در فیلم های سینمایی چینی، شخصیت هایی با خصوصیات بسیار خودمانی و جذاب ترسیم می شوند. این شخصیت ها با ایجاد گرایش های شخصی و حماسه های منحصر به فرد، در قلب تماشاگران جای می گیرند و سعی در ترسیم کردن حالت های مختلف واکنش های انسانی در شرایط جنگی دارند.
در کل، تکنیک های برگرداندن صحنه های جنگی در فیلم های سینمایی چینی متنوع و گسترده هستند و با استفاده از آن ها، تماشاگران به حالت های مختلف در شرایط جنگی وارد خواهند شد.
6. موسیقی آهنگ سینمای جنگی چینی
موسیقی آهنگ سینمای جنگی چینی یکی از جنبههای مهم نمایشنامه و سینمای چینی است که بسیاری از علاقهمندان به تاریخ و فرهنگ چین، افتخار میدهد. این نوع از موسیقی، شامل تکنیکهای متنوعی از جمله سازگاری با صحنههای مختلف فیلم، استفاده از وسایل سنتی چینی و فرمولهای ریتمیکی خاص میشود.
آهنگهای سینمایی جنگی چینی که در فیلمهایی مانند Hero، House of Flying Daggers و Crouching Tiger، Hidden Dragon به کار گرفته شدهاند، به واسطه تمام بودجهای که برای کارگردانی و تولید این فیلمها صرف شده است، به معنی واقعی ارزشمند محسوب میشوند. موسیقی در این فیلمها بسیار متناسب با صحنهها و اتمسفر فیلم استفاده شده و در برخی موارد حتی به عنوان یک شخصیت مستقل در فیلم، ظاهر میشود.
در اثر استفاده از فرمولهای مختلفی همچون یک ریتم شنیداری و فرمولهای آکوردی تکراری، موسیقی سینمای جنگی چینی خاصیتی از همگرائی و تنظیم درونی دارد که با گوش دادن به آن، این احساس به وجود میآید که انرژی شما به سمت اوج رفته است. به همین علت در فیلمهای جنگی چینی خیلی استفاده میشود.
در نهایت، موسیقی سینمای جنگی چینی یکی از تاثیرگذارترین عناصر در افزایش اثر گذاری فیلمهای چینی است. با توجه به صحبتهایی که در صنعت سینمایی شنیده میشود، انتظار میرود در آینده هم استفاده از این نوع موسیقی در فیلمهای چینی کمتر نشود.