"1. فیلم ترسناک بدون سانسور ایت (IT
فیلم "ایت" یک فیلم ترسناک محصول سال 2017 است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته استفان کینگ ساخته شده است. این فیلم کمپانی "نیو لاین سینما" تهیه شده است و برنده چند جایزه از جمله جایزه "منتخب بسیار خوب برای جایزه اسکار" شده است. در این فیلم، یکی از شخصیتها، شی یا هیولایی درست مشابه یک کلانتر شیطانی به نام "پنیوریز" به نمایش گذاشته شده است که به نظر میرسد یک دلقک بی منطق است، اما در عوض، او یکی از شیاطین مبارز است که به شکل موجودیتی مرگبار در خیابانها شکار بچهها را آغاز میکند.
این فیلم دارای داستانی جذاب است که از دو دوره نشانداده شده است. در اولین دوره، دختران و پسرانی از محله دارایی در زابری مینسوتا دست به دست هم داده، با هدف شکار جنایتکارانی که در شکل هیولا در برابر آنها میآیند، مبارزه میکنند. در دوره دوم، این دوستان، 30 سال بعد از آخرین مبارزهی خود در مورد شیطان برای یکدیگر دوباره پیدا میشوند. آنها برای متوقف کردن و نابودی پنیوریز مجبور هستند دوباره با همدیگر همراه شوند.
این فیلم دارای صحنههایی است که برخی از نقدگران آنها را به شدت ترسناک و تخوفآور توصیف کردهاند. ملودی موسیقی، صدا و جلوههای ویژه به کار رفته در این فیلم ترسناک نیز تاثیر بسیار زیادی در ایجاد حس ترس و وحشت آور داشتهاند. با این حال، این فیلم همچنان پرطرفداری و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.
"۱- فیلم ترسناک بیرحمانه (Ruthless Horror
فیلمهای ترسناک همواره جزء موضوعات پرطرفدار در حوزه سینما بودهاند و از آنجایی که دنیای رقابت فیلمهای ترسناک نیز افزایش یافته است، فیلمسازان برای جذب توجه بیشتر مخاطبان به صورتی که نسبت به این فیلمها نفرت داشته باشند، به روایت ترسایی جدید پرداختهاند که در آن موضوعات مربوط به آخرالزمان، اتفاقهای غیرقابل پیشبینی و رفتارهای غیرقانونی مورد استفاده واقع شده است.
فیلم ترسناک بیرحمانه (Ruthless Horror) یا همان فیلم ترسناک بیرحمانگی، یکی از ژانرهای ترسناک است که متمرکز بر روی نشان دادن وحشیگری بیانصافانه و بدون عاطفه در شخصیتهای اصلی فیلم است. در این نوع فیلمهای ترسناک، شخصیت اصلی به صورتی نشان داده میشود که عمدتاً نباید از آن شخصیت بتوان پوزش خواست، به گونهای که مخاطب پس از دیدن فیلم احساس نفرت، ترس، و ناامیدی از زندگی داشته باشد.
برای موفقیت در این نوع فیلمهای ترسناک، روایت داستان و بازیگری به صورتی باید انجام شود که باعث بیشتر شناسایی شخصیت اصلی با مخاطب شده و افزایشیافته ترس و نفرت مخاطب را دنبال کند. در مجموع، فیلم ترسناک بیرحمانه به طور برجسته از شخصیتهایی با رفتارهای فاحش منحرفی استفاده میکند که میتواند واقعیتی پرتنش و غیرقابل پیشبینی را به نمایش بگذارد. به همین دلیل، این نوع فیلم به دلیل محتوای تاریک، شکننده و ترسناک خود، برای مخاطبانی که به دنبال دیدن فیلمهایی با مضامین خصوصاً دراماتیک و شوکآور هستند، بسیار جذاب و پرطرفدار است.
1. تامبستون: شب های تاریکی در بیابان
تامبستون یک شهرک هنری خیالی در قلب بیابان است. هنرمندان مختلف از نقاشان و موسیقیدانان تا کارگردانان فیلم و نویسندگان از این شهرک تبعیدی یافته اند و به دنبال ایجاد اثرهای خلاقانه و جذاب هستند.
اما در میان همه هنرمندان، یک شخصیت سرشناس به نام دان هست که به عنوان یک طراح لباس مشهور به شهرت رسیده است. دان شخصیتی بسیار بیتاب و فریبنده است که شبهای تاریک و دور از شهرک در بیابان گذران میکند تا ایدههای خود را برای طراحی لباسهایی خارق العاده به دست آورد.
هر شب زمانی که تمام اهالی شهرک خواب هستند، دان در وسط بیابان بیفکر به دورخود نشسته، ایدههایی پرلاک پراک در سر دارد. اما شبیه به بیشتر خلاقان، دان نیاز به الهام است و این الهام شبانهروزه با او همراه است. او از صدای وحشیانه ای که در اطراف بیابان می شنود الهام برای طراحی لباس های متفاوت دریافت می کند.
با وجود همه خلاقیتی که دان دارد، انسانی احساسی و حساس است. پای شبهای دراز و تاریک در بیابان، پای تجربههایی از دلتنگی و حسرت شروع به خستگی میکند. اما با این حال، او همچنان به اندازهی گذشته در پی خلق شاهکارهای هنری است.
بیشتر افراد به دلیل محیطی افراطی و بسیار متفاوت، برای بودن در تامبستون معتاد شدهاند، اما دان اوایلی که به شهرک آمده بود، به دنبال الهامی بود که در همان شبهای تاریک بیابان پیدا کرد. او که از شهرهای بزرگ آمده بود با وجود همه پیشرفتهایی که در شهرک اتفاق میافتاد، خسته شده بود. اما اکنون با پاسخ وحشتناکی که بیابان به او میدهد، پرانرژیتر و خلاقانه بیشتری در فرآیند خلق لباسهایش دارد.
2. شبی در ژوهان: بازگشت به خانه
زویی در شبی تاریک و بی تاب در خیابانهای شهر ژوهان قرار داشت. او به دنبال خانه اش بود که از چندین سال قبل، به دلیل ورود او به دوره ی نظامی آلمان، ترک شده بود. او احساس تنهایی و اضطراب بیشتری نسبت به حالات قبلی خود پیدا کرده بود. همه ی خیابانها در اطرافش خالی بودند و هیچ نشانی از حرکت یا صدایی در حوالی او وجود نداشت.
زویی برای یافتن خانه اش، از یادداشتهایی که برای خود نوشته بود استفاده کرد. در ابتدا، او به سراغ خیابانهای بزرگی برای پیدا کردن زیرزمینی هایی که به خانه اش منتهی می شدند، رفت. این کار به او کمک کرد تا به خانه اش نزدیک شود، اما هنوز نمی توانسته به طور دقیق آدرس آن را پیدا کند.
هنگامی که به خانه ی خود رسید، زویی با شوک و تعجب کشف کرد که خانه اش به شدت خراب شده است. درب های خانه شکسته بودند و هیچ پنجره ای سالم بود. زویی به دلیل گذشته ی بدبختی که در خانه خود داشت، بازیابیش سخت بود. اما با تلاش و انرژیش، شروع به بازسازی خانه ی خود کرد.
با گذشت زمان، خانه ی زویی به دلیل تلاش و استقامتش، به یک قلعه قدیمی و زیبا تبدیل شد. این خانه برای او کریدوری به گذشته و یک خانه ای آرامش بخش شد. حالا زویی به پشت سر گذاشتن این تجربه، احساس شادی و آرامش بیشتری نسبت به آینده ی خود کرده است.
3. قانون جدید: خشونت در مرز
قانون جدید خشونت در مرز، یکی از قوانین حقوقی است که در سال های اخیر در بسیاری از کشورهای دنیا به همراه تحولات سیاسی و اجتماعی نهادینه شده است. این قانون به منظور مقابله با خشونت و سوء استفاده از قدرت توسط افرادی که در مرزها و مناطق حدودی به عنوان پاسداران یا گشتهای مرزی خدمت میکنند، تدوین شده است.
به طور کلی قانون خشونت در مرز، به جرایمی نظیر شکنجه، شکنجه روانی، محرومیت از غذا، آب، دارو و تحریم کردن برای مواردی که با قانون در تعارض باشد، اشاره دارد. اما قانون خشونت در مرز به مفاهیمی نظیر نااهلی و فساد نیز توجه داشته و برای مبارزه با این مشکلات بسیار دقیق و ظریف عمل میکند.
قانون جدید خشونت در مرز، در اکثر کشورها منع رژیم کاری 24 ساعته و رعایت حقوق کارگران، اصلاح نظام تربیتی و رفتاری پاسداران و حتی رشد اقتصادی در مناطق مرزی را نیز پیگیری می کند. همچنین، قانون حاضر مقرر می کند که ایجاد استقرار سامانه های مراقبت، نظارت و بازرسی ضروری است تا قانون تحت کنترل باشد و به اجرا درآید.
قانون جدید خشونت در مرز، راهکارهای جامع و کارآمدی را برای پیشگیری و مبارزه با خشونت در مرز ارایه می دهد و در بسیاری از کشورهای دنیا موجب بهبود وضعیت در مناطق مرزی شده است. به امید برتریاندازی خشونت در مرزها و در دسترس قرار دادن هر واحد در مناطق مرزی، این قانون در حال احراز اهمیت و قابلیت رسیدن به اهداف نهایی خود است.
4. تصادف: اتفاق ناگوار در جنگل
تصادف یکی از اتفاقات ناگواری است که میتواند در هر زمان و مکانی رخ دهد، حتی در جنگل نیز. پیشامدی که وقتی به فکر تصادف میافتیم، اغلب به یاد خطرات رانندگی میافتیم، اما در جنگل هم ممکن است تعدادی عوامل باعث ایجاد تصادف گردند.
در جنگل، ممکن است گرما، طوفان، باران و برف به طور مداوم وارد شوند و اگر نیرویی که موجودات جنگل را مدیریت می کند، به درستی در زمینه احتیاط در برابر این عوامل برنامه ریزی نکرده باشد، شانس بروز تصادف افزایش پیدا می کند.
شاید یکی از رایج ترین تصادفاتی که در جنگل رخ می دهد، افتادن از یک صخره یا زمین ریزی باشد. در برخی موارد، شاخه های درختان می توانند از بالای سری ما بر روی اندام هایمان بیفتند، که این میتواند عوارض مختلفی از جمله شکستگیها، بریدگیها و زخمهای قابل توجه را به همراه داشته باشد.
از دیگر تصادفات معمول در جنگل، حمله حیوانات وحشی است که می تواند جدی باشد. گرچه یک تصادف کوچک می تواند تبدیل به یک وضعیت بحرانی بشود، اما خوشبختانه اکثر تصادفات مربوط به کمی برخورد یا بعضی ضربه های کوچک است که معمولاً با توجه به سرعت عمل مناسب درمان میشود.
در هر صورت، برای جلوگیری از تصادفات در جنگل، باید از احتیاط و توجه کافی به دور از خطرات پیشرفت کرد. اگر به مرور با همکاران خود برای مخابرات منظم داشته باشید و هرگونه خطر را به منظور جلوگیری از تصادف به صورت فوری اعلام کنید، شانس رخ دادن هرگونه تصادف نوع را کاهش می دهد و امنیت در پیش می گیرد.