1. =>برنامه ریزی درگیری : کاندیدات / Candidate for Conflict
برنامه ریزی درگیری یکی از موضوعاتی است که در سازمانها و شرکتها بسیار مهم است و برای داشتن آنها راهکارهای متنوعی وجود دارد. برنامه ریزی درگیری به معنی ارائه یک طرح و برنامه موثر و کارآمد برای مدیریت بحرانها و درگیریها در سازمان است. این برنامهریزی به کمک مدیریت درگیری، موجب کاهش خسارات و مخالفتها در بین کارکنان، افزایش همکاری و همراهی در بین آنها و افزایش بازده کاری و کارایی سازمان میشود.
یکی از مهمترین عوامل در برنامه ریزی درگیری، کاندیداتهای ممکن برای درگیری هستندی و بسیار مهم است که سازمان برای این منظور آماده باشد. کاندیداتهای درگیری ممکن است به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با سازمان و افراد مختلف درگیری داشته باشند و این درگیریها میتواند روز به روز برای سازمان باعث افت بازده افراد و سازمان شود. برای مدیریت کاندیدات درگیری، سازمان میتواند از راهکارهای مختلفی استفاده کند که از جمله آنها میتوان به برگزاری جلسات سازمانی، اینترنتهای کاری، گفتگوی مدیریتی و ایجاد فضای امن برای بحث و تبادل نظر اشاره کرد.
استفاده از راهکارهای مختلف برای مدیریت کاندیدات درگیری، باعث میشود تا سازمان بتواند با یک دیدگاه مفهومی به شناسایی و تشخیص کاندیدات درگیری بپردازد و در برگیرنده دیدگاههای گوناگون و پویای آنها باشد. به این ترتیب سازمان قادر خواهد بود تا با رعایت یکپارچگی و تعامل سالم مدیریتی، با افراد و کاندیدات درگیری برخورد کند و باعث بهبود فضای کار میشود.
2. =>فروشنده موش / The Mouse Merchant
فرض کنید یکی از توانمندترین فروشنده های موش ها، در بازاری خیابانی نشسته باشد. او به فروش موش های رنگارنگ می پردازد که در قفس هایی اندکی برای فروش در اختیارش قرار گرفته اند. مرد مشتاق آن را به فرصتی برای بازاریابی و ترویج مشغول به کار شده و با نوازش کردن ماهیچه های مردم برای خرید موش های خود شادی فراوانی دست می یابد.
به طور جالبی اما، هدف این فروشنده ها در نهایت پشم شگفت انگیز موش ها نیست، بلکه هدف آنان به دست آوردن پول از مردم است که کاملا آگاه از این امر هستند. در دنیایی که تقابلی بین قدرت و تلفیق گرایی وجود دارد، این فروشنده از طریق خلاقیت و هنر و مدیریت عدم موجودی به سود خود دست یافته است. علاوه بر این، روش های فروشنده برای جذب فروش به شیوه های شخصی سازی و ارتباطات نهان بسیاری از مشتریان به ویژه کودکان را جلب می کند.
به طور شگفت انگیز این فرد به عنوان یکی از پایه های اقتصاد خرده فروشی خلاقیت و ابداع خود را نشان داده است. با این حال، ممکن است در دنیای پرمصرف امروزی، کیفیت و زندگی حیوانات کمی به دست آرام بیاید، بنابراین علیرغم مهارت های فروش فرد، اصلا به همه توصیه نمی شود که این روش را ادامه دهند.
3. =>صخره طلا / The Gold Rock
صخره طلا یک اسطوره قدیمی است که در بسیاری از فرهنگها و اسطورههای جهان شناخته شده است. برخی از مردم باور دارند که این صخره واقعیت دارد و در اماکن مختلف جهان پیدا شده است. در این اسطوره، صخره طلا به عنوان یک جایگاه مهمی برای رسیدن به سعادت، ثروت و آرامش درنظر گرفته شده است.
اگرچه صخره طلا در اکثر اسطورهها به عنوان یک جایگاه مرموز و خطرناک توصیف شده است، اما برخی داستانها نشان میدهد که صخره طلا یک شیء دور از دسترس نیست و به راحتی قابل دستیابی است. برای رسیدن به این صخره، افرادی که تصمیم به سفر به سمت آن میگیرند، باید مراحل دشواری را طی کنند و دغدغهها و مشکلاتی را برطرف کنند. در بسیاری از افسانهها، دانستن نیازمندیهایی مانند صبر، شجاعت، اعتماد به نفس و همت بالا، برای رسیدن به این صخره بسیار مهم است.
در برخی داستانهای شهرتدار، آنچه که برای رسیدن به صخره طلا نیاز است، تحقیقات دقیق و شناسایی موقعیت اصلی صخره میباشد. بعضی از داستانها از ماجراییها و عجایب، استفاده میکنند که به شخصیت اصلی مشکل سازند. در نهایت، با پیروزی در مواجهه با خطرات، شخصیت اصلی این صخره را کسب و در پایان از ثمره آن لذت خواهد برد.
4. =>صد و بیست روز نهنگ آبی / 120 Days of the Blue Whale
صد و بیست روز نهنگ آبی یکی از بزرگترین مراسم های شناور در جهان است و هر ساله در تونغوئی، کشور چیلی، برگزار می شود. این مراسم از جمله جاذبه های گردشگری منطقه است و بیش از 100 هزار گردشگر از سراسر دنیا به منطقه فراز آمده و نهنگ های آبی را دریافت می کنند.
صد و بیست روز نهنگ آبی به معنای دقیق کلمه چیدمان کره زمین از اسفنجی ها، عروس دریایی ها، ایواتارها و البته نهنگ های آبی برای تغذیه است. نهنگ های آبی در این مراسم به دلیل غنای غذایی دریا در این منطقه به زیادی تغذیه می کنند و به همین دلیل به صورت مسیری شناور در آبهای اطراف حرکت می کنند ولی با ورود نهنگ های آبی به منطقه، شورای محلی تونغوئی به همراه دولت چیلی تلاش می کنند زمان و مکان نهنگ ها را برای گردشگران شناور بصورت دقیق تعیین کنند و در این صورت، گردشگران امکان مشاهده نهنگ های آبی و خوردن غذای محلی را در کنار هم خواهند داشت.
در حالی که مراسم صد و بیست روز نهنگ آبی برای گردشگران و محیط زیست بسیار مهم است، این مراسم رویکرد نوینی را در کاهش شکار نهنگ های آبی در مناطق دیگر از جهان نیز داشته است، به طوری که برخی از کشورها مانند ژاپن و نروژ در این مراسم شرکت نمی کنند به دلیل مغایرت های قانونی و محیط زیستی. از این مراسم همچنین در جهت آگاهی بخشی به جامعه در مورد حفظ محیط زیست و حمایت از نهنگ های آبی استفاده می شود.
5. =>گلبرگ برفی / Snow Rose
گلبرگ برفی یا Snow Rose که با نام علمی کامئلیا نیز شناخته میشود، گیاهی زیبا و چشم نواز است که در نواحی سرد و با برفی شدن زمین مواجه است. گلبرگ برفی در جنوب آفریقا و نیز برخی مناطق در آمریکا و اروپا رشد می کند.
گلبرگ برفی دارای برگهای بزرگ و نسبتاً کهنه با شکلی برگوش، است که در موقع برفباریهای زیاد، پوشش برف سفید رنگی را به خود جای میدهد. همانطور که نام آن نیز بیان می کند، گلبرگ برفی در طول فصل سرما نیز گل میدهد که به رنگ سفید یا صورتی مایل به سفید می باشد.
این گل جزو گیاهانی است که در مناطق سرد و حتی با سرمازدگی به خوبی رشد می کند و برای پرورش آن به سرمای خاصی نیازی ندارد. درواقع این گیاه برای رشد، به یک بخشی از کره زمین که تابستان های گرم ندارد، نیازمند است.
در نهایت، بهعلت زیبایی و شگفتیبار بودن گلبرگ برفی، این گیاه را میتوان در باغها و فضای سبز در مناطق سرد و در برخی نمایشگاههای گل و گیاه نیز دید.
6. =>جادوی بزرگ / The Great Magic
برای موضوع جادوی بزرگ، میتوان گفت که ذهن انسانها به دنبال رازها و پنهانیهاست و همواره به دنبال کشف جادوگری و جادوی بزرگ میگردد. جادوگری به عنوان هنر و علمی که به مردم کمک میکند به حل مشکلات خود بپردازند، جذابیت خاصی برای افراد دارد. اما جادوگری سالهاست که به عنوان یک هنر در حال غرق شدن و فراموشی است.
اما جادوگری و جادوی بزرگ همچنان در خیال انسانها حضور دارد. افراد همواره به دنبال شخصی معروف و باطراحی هیجان و اسرار هستند. جادوگری حکمت و دانشی دارد که به عنوان یک علم واقعی وجود دارد؛ از رموز طبیعت تا علم کیمیا، جادوگری در تلاش برای کشف دستیابی به زیبایی، ابداع و خلاقیت است. جادوی بزرگ نشانگر قدرت، راز، و سحر و جادویی است که در ذهن انسانها برای همیشه حکمفرماست.
علاوه بر این، جادوی بزرگ به عنوان یک محموعه از عملکردهای غیرمنتظره، قدرتمند و شگفت انگیز شناخته میشود. هنگامی که به جادوی بزرگ فکر میکنیم، تصاویری از قدرتمندانه بودن که از این سیمای عظیم، شگفت انگیز و تصویری باورنکردنی خود نشان میدهند، در ذهن ما ظاهر میشود. هرگز نمیتوان فراموش کرد، که جادوی بزرگ همیشه رویای مردم بوده و امیدواریم که یک روز این رویاها واقعیت شوند.