مرور فیلم \جرم\
فیلم جرم ، درامی دلنشین و هیجان انگیز محصول سال ۲۰۱۲ ایتالیا به کارگردانی میشل باشتا ، است که داستانی از تشنگی قدرت و حکمرانی بیرحمانه را به تصویر میکشد. این فیلم نقشه گسترش تفکرات افراطی و کشتار بیمورد غیرمسئولانه در ایتالیا را بازتاب میدهد و همچنین به دیدار با دو زن جوان پرداخته است که در این سیاست و فساد ، دچار پایین آمدن اخلاق و محبوبیت شدهاند.
این فیلم با بازی خیرتوس برنایو ، فابریتسیو جوتی ، آنطونیا لاتزاری ، وگینیا روزولیندا ارائه شده است. در جرم، فابریتسیو جوتی بازی کاراکتر اصلی فیلم Salvo را بازی کرده است ، یک قاتل حرفه ای که به دنبال رهایی از زندان است و به دنبال تنها شاهدی است که قبلا درباره شمشیر سه تیغی او ، آگاهی دارد. اما حسادت ، تنش و ستم دیگران درباره نیروی او را به دام می اندازد.
جرم یک فیلم پیچیده و هیجان انگیز است که قرار است کوروسه های جامعه را نشان دهد ، مثل فساد سیاسی و استفاده از قدرت برای اهداف خود ، بعضی از این موارد برای برخی از مخاطبانی که اولین بار با نکته مستشارشان مواجه شده اند ، پیچیده و یا مبهم هستند ، ممکن است سخت باشد. اما با این حال جرم ، یک فیلم جذاب و ارزش تماشایی است که داستانی زیبا و کمیاب را ترسیم میکند و تصاویر زیبا و جذاب از فضاهای شهری خلق می کند. به دلیل ماجراجویی های شناور و تبعیض نژادی ، ژانر و مضمون عام آن ، جرم یک انتخاب عالی برای هر شخص علاقه مند به فیلم های روانشناسانه و جنایی است.
عوامل و بازیگران در فیلم \جرم\
فیلم "جرم" که در سال ۲۰۱۲ تولید شد، با حضور بازیگران مطرحی همچون\ مورگان فریمن، جان کوئین، تامی لی جونز و رابرت بلوچی، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. در این فیلم، مورگان فریمن در نقش آدرین کوین، یک کاراگاه پلیس بازنشسته و مبتلا به بیماری آلزایمر، به داوری محتوم شده است، و تصمیم به حل یک جنایت مرموز میگیرد.
جرم، یک فیلم جنایی درام است که با کارگردانی آرتور کریمپتون، نویسندگی دنیل کایلی و الیویا بونیتی، تولید شده است. داستان فیلم درباره قتل یک زن جوان، به نام چریل مارتین هست که با سلاح صدای بلندی در منطقهای آرام آمریکا، که هیچگاه جرم خیابانی در آن رخ نداده بود، روی میدهد. تمام شواهد به سوی مردی به نام ساوانه هاولمن ،ایندیانی محلی، اشاره میکنند.
در جریان تحقیقات، کاراگاه آدرین و همکارش، ریچارد بیلز که در نقش جان کوئین برای حل این جنایت، شروع به آشکار کردن راز های فروغ گرفته بینالمللی و فساد سطح بالا میکنند. رابطهی نزدیک آدرین با چریل ها شروع پروسهی پیچیدهای است که پایانی برای آن وجود ندارد.
از مهمترین عوامل موثر در این فیلم، توانایی بازیگران در نقشهای خود است. بازی مورگان فریمن، در نقش کاراگاه آدرین کوین، از زوایای مختلفی همچون تحت تاثیر بیماریآلزایمر قرار گرفتن و انکار آن و همچنین مواجهه با سیاستهای غیرانسانی و فساد اجتماعی که در آن زندگی میکند، است.
همچنین، بازیگریهای جان کوئین و تامی لی جونز، به ترتیب در نقش همکار کاراگاه آدرین و دادستانی که به دنبال حل این جنایت هستند، نقش موثری در جریان داستان داشتهاند. در کل، فیلم جرم، بازیهای قوی بازیگران و چشمانداز اجتماعی گستردهای که در آن نمایش داده شده است، به یکی از بهترین فیلمهای جنایی در هالیوود تبدیل شده است.
تحلیل شخصیتهای فیلم \جرم\
فیلمهای جنایی و جرمانگیز در دنیای سینمایی تاریخی بسیار بزرگی دارند و همواره تحلیل شخصیتهای آنها، برای مخاطبان علاوه بر اثرافزا و جذاب، به دلیل پیچیدگی و عمیق بودن آنها نیز جالب و جذاب هستند. فیلم \جرم\ نیز یکی از آثاریست که شخصیتهای پیچیده و جالبی در آن به کار رفته است که موضوع تحلیل و بررسی آنها میتواند بسیار جذاب و خواندنی باشد.
شخصیت اولیهی فیلم \جرم\، هنری هنکس (نقش ارائهشده توسط جان دوگ)، یک بانکدار قدیمی میباشد که به دلیل مشکلات مالی شرکت خود و عدم پرداخت قبوض بانکی، بازداشت شده و به اتهام جعل محکوم میشود. مرحوم آدریان فینچ (نقش ارائهشده توسط هریسون فورد)، که تحقیقات پلیسی روی این پرونده را بر عهده دارد، در طول فیلم برای شناسایی و اثبات نقش هنری در جعل و اختلاس مدارک بانکی، سعی میکند.
هنری هنکس، در داخل زندان با شخصیتهای دیگری همچون جفرسون دیوس (نقش ارائهشده توسط سام شپارد) و کارل ویاس (نقش ارائهشده توسط جیمی شیمید) در حالی که با شبیهسازیهای روانی مواجه است، تلاش میکند تا اینکه آدریان وارد نقش میشود و برای هنری یک پیشنهاد میکند. همچنین، شخصیت آرثر برن، وکیل هنری هنکس نیز شخصیت دیگری در فیلم میباشد که برای آزادی هنری، تلاش میکند.
لذا با توجه به توضیحاتی که در این بخش ارائه شد، دیدن فیلم \جرم\ و تحلیل شخصیتهای آن بسیار مفید و جذاب است و توصیه میشود.
پیامهای اجتماعی در فیلم \جرم\
فیلمهای جنایی و اکشن اغلب پر از پیامهای اجتماعی مهمی هستند که به جامعه رسانده میشوند. فیلم جرم نیز جزء این فیلمهای پر از پیامهای اجتماعی است که به شدت در تأثیرگذاری بر رفتار مخاطبانش تأثیرگذار است.
یکی از پیامهای مهمی که در فیلم جرم وجود دارد، آن است که فقط به خاطر یک احساس یا جوانبندی نباید اقدام به جرمی بکنید که میتواند برای شخص و دیگران تبعات وحشتناکی به دنبال داشته باشد. داستان فیلم نشان میدهد که پلیسها و مردمِ عادی در حالی که میخواهند یک جرم را حل کنند، با خطر بالقوه برای خود و دیگران مواجه میشوند.
در فیلم جرم نیز پیام دیگری به شدت مورد تأکید قرار گرفته است که عدالت برای همه باید مساوی باشد. اگر شما در ادارهی پلیس کار میکنید، تلاش کنید عدالت را برای همه به ارمغان بیاورید، نه فقط برای کسانی که برای شما در اولویت هستند. در فیلم، پلیسی که به دنبال پیدا کردن مجرم اصلی است، میداند که یکی از افراد معیوب تیمش مشکلاتی در خدمت دهی به مردم دارد ولی با این وجود او به او کمک میکند تا جلوی بچةای که به دنبال اوست، را بگیرد.
پیام دیگری که در فیلم جرم روشن میشود، آن است که تلاش برای شفافیت وصول به حقیقت و تحلیل بدون دستکاری اطلاعات به ارزش بالایی دارد. در فیلم، یکی از پلیسهای تیم، مدت زیادی به عنوان یک جاسوس در جامعةی زیرزمینی کار میکند و بدون هیچ فصلبندی تحقیقات برای کشف حقیقت، تلاش میکند تا به دنبال یک جرم خاص بگردد.
در کل، فیلم جرم یک فیلم جذاب با پیامهای اجتماعی مهم است که به طور حرفهای در قالب یک داستان جنایی زیبا به مخاطبان خود ارائه میدهد. این فیلم میتواند به عنوان یک هشدار جالب و انگیزشی برای جامعه باشد که به بازنشستگان نیروی انتظامی و روحیه انسان دوستانه برای خدمت به جامعه توصیه میشود.
زبان بصری و صدایی در فیلم \جرم\
فیلم به عنوان یک هنر بصری و صوتی، از دو اصلی ترین وسایل برای به تصویر کشیدن داستان خود استفاده می کند: صدا و تصویر. ترکیب این دو عنصر در فیلم های جرمی، به خصوص، نه تنها برای تبیین خلافی های رخ داده، بلکه برای رساندن فضای پرتنش فیلم و عمیقا تحت تاثیر قراردادن حس ترس و نگرانی به تماشاگران هم موثر می باشد.
از دیدگاهی گرافیکی، فیلم های جرمی باید ترسناک و غم انگیز به نظر برسند. این حس تاریکی و پرتنش در فیلم با هنرمندی دوربین و نورپردازی نشان داده شده است. دوربین به صورت وسیع قرار گرفته و با زوم بیشتر و گرفتن زاویه های نامنظم، برای تبلیغ موقعیت خاص جرم بهینه سازی شده است. همچنین، نورپردازی برای ایجاد حس روشن تر و تیره تر مناسب در اسکان ، خیابان ها و بخش های دیگر از فیلم بکار گرفته شده است.
از طرف دیگر، در مورد صوت، موسیقی، افزایش صدا و صداهای همراه با جلوه های صوتی باعث تقویت تاثیر بصری فیلم شده است. ترسناک و نگران کننده شدن فضای فیلم از طریق صداهای همراه با تصویر نشان داده شده است. همچنین، تأثیری خاص از موسیقی فیلم ها برای ایجاد حالتی نگران کننده و ترسناک را امکان پذیر کرده است.
در کل، استفاده از همزمانی بین صدا و تصویر، برای ایجاد حالت نگران کننده و ترسناک در فیلم های جرمی بسیار موثر است. با به کارگیری تاکتیک های روایتی بصری و صوتی، فضای تاریکی و مضطربی که در فیلم های جرمی مطرح است، به خوبی به نمایش درآمده و همچنین تلاش برای رساندن احساسان و ترس های شخصیت های فیلم از طریق تغییرات صدا و تصویر نیز تداوم یافته است.
میزان تاثیرگذاری فیلم \جرم\ بر مخاطبین
فیلمها به دلیل طرح و اجرایی شدن با استفاده از عناصر سینمایی مانند دیداری، شنیداری و درکی، میتوانند برای مخاطبین بسیار تاثیر گذار باشند. با توجه به ویژگیهای متنوع فیلمها، اثرگذاری آنها میتواند در زمینههای مختلفی بوده و احساسات مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد. این اثرگذاری میتواند به صورت مثبت یا منفی در ذهن مخاطبان تعبیر شود.
فیلمهای جرم بهصورت خاص میتوانند باعث تغییر در نگرش و افکار مخاطبان شوند. از جمله مثالهایی که میتوان به آنها اشاره کرد، فیلمهایی همچون "تلاش برای انتقام"، "کاسههای خالی" و "پای پریزاده" می باشند. این فیلمها درباره جرم و جنایت و معضلات مرتبط با آنها میباشند، و با نمایش تصاویر عمیقاً اثرگذار، به تغییر در نگرش و تفکر مخاطبان با درک بهتری از واقعیتهای قابل تامل در خصوص جرم و جنایت، کمک میکنند.
از جمله دلایلی که باعث اثرگذاری فیلم های جرم میشود، عواطف مثل دلسردی، خشم و ترس هستند که توسط فیلم به نمایش گذاشته شده و به شدت تفاوت رفتاری مخاطبان را تحت تاثیر قرار میدهند. برای مثال، فیلم "تلاش برای انتقام" ممکن است مخاطبان را بهگونهای که فردی پدرش را در یک تصادف به قتل رسانده و هیجان و تنشترل نکرده بود، ترسیم کند. به همین ترتیب، فیلمهای جرم میتوانند برای درک بهتر دنیای پیرامون، رفتارهای انسانی و تفاوتهای اجتماعی نقش مؤثری داشته باشند.
در نهایت اما نه آخر، میزان تاثیرگذاری فیلمهای جرم نه تنها از زاویه شدت محتوایی و نیز موضوع برای تماشاگران، بلکه از نفوذ فیلم در لحظات و روزهای مختلف زندگی مخاطبان نیز به دست میآید. به صورت مثال، فیلمهای جرم ممکن است برای شخصی که تازه یک نفر عزیز را از دست داده یا در یک سرگرمی تفریحی با دوستانش در نۀایت هفته همراه بوده باشد، به دلیل وضوح و تأثیری که این فیلمها دارند، تأثیر بیشتری بگذارند. به این ترتیب، میزان تاثیرگذاری فیلمهای جرم با توجه به شرایط و اوقاتی که به تماشای آن نشسته میشود، متفاوت است و در همین راستا میتوان ادعا کرد که اثرگذاری این فیلمها برای همهی مخاطبان کاملا متفاوت میباشد.