۱- جنگ درونی مجموعه
جنگ درونی مجموعه به معنای درگیری و تضاد بین شخصیتهای مختلف داستان درون یک شاخه از داستان است. این نوع تضاد میتواند بین شخصیتهای اصلی یا فرعی مجموعه باشد که بر اثر اختلاف نگرش، هدف و ارزشهای مختلف به وجود آمده است.
در گستره ی داستان، جنگ درونی میتواند باعث بهبود روند پیشرفت شخصیتها شده و برای روایت داستان بسیار موثر باشد. بهطوریکه شخصیتها میتوانند با استفاده از تضادهایی که بین آنها وجود دارد، رشد کند و تغییراتی در رفتارِ خود بهوجود آورد.
در برخی از داستانها، جنگ درونی گاهی باعث مرگ کارکتر به دلیل اختلاف نگرش و تضاد در شخصیتها میشود و گاهی نیز باعث مسالههای دیگری مانند تصمیم گیریهای دشوار و ناامیدی شخصیتها میشود.
بنابراین، جنگ درونی مجموعه به عنوان یکی از منابع اصلی تعامل بین شخصیتها در داستان میتواند بهطور قابل توجهی به روایت داستان کمک کند که باعث شود فضای داستان پویا و زنده باشد و خواننده را برای پیگیری داستان به خود جذب کند.
۲- پایان امپراطوری
پایان امپراطوری به معنای پایان قدرت و حکومت یک امپراطوری است. در این رویداد، کشور و ساختار حکومتی کاملاً ویران شده و امپراطوری با تمامی ارکانش از بین میروند. وقوع این اتفاق همیشه با وقایع تاریخی مهمی همراه بوده است.
یکی از مهمترین موارد پایان امپراطوری، شکست امپراطوری روم در دستهای قبایل بربادوس و غوطهوران جرمنی در سال ۴۷۳ میلادی بود. پس از این حادثه، به دلیل داشتن یک حکومت پایدار، کارافرینی در امپراطوریهای دیگر، از جمله امپراطوری بیزانس، غنیتر و بیشتر شد. حملات برندهای بریتانیا و فرانسه به چین در نیمه دوم قرن نوزدهم و پایان دادن به دودمان چین در سال ۱۹۱۱، هم یکی از پایانهای امپراطوری بود.
در آفریقا، پایان رسیدن به امپراطوری متحده انگلیس در سال ۱۹۲۳ برای جنگ های افریقایی، هم برای شروع پایان امپراطوری بود. پایان امپراطوری نمیتواند بدون بهروزرسانی پایدار کشور مربوطه رقم بخورد، زیرا این مشکلات باعث شده است که به دنبال سرکوب بعدی تشدید دشوار باشد. در کل، پایان امپراطوری به معنای اتمام زنجیره حاکمیت است. با عدم وجود پایداری و دفاعی قابل قبول، تصمیم به امپراطوریسازی اشتباه بوده است. به علاوه، بحران و تحولهای درونی و خارجی سبب شکست آسان پایان امپراطوری شدهاند.
۳- قدرتهای جدید
در دنیای امروز به دلیل تحولات فناوری و تغییرات اجتماعی، قدرتهای جدیدی در بین مردم شکل گرفتهاند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تأثیرگذاری بر رفتار عمومی دارند. این قدرتها شامل عوامل و به طور خاص شبکههای اجتماعی، رسانههای دیجیتالی، دولتها، شرکتها و سازمانهای بینالمللی هستند.
یکی از قدرتهایی که به تازگی شکل گرفته، شبکههای اجتماعی هستند. این شبکهها فرصتی برای برقراری ارتباط در سراسر جهان به افراد میدهند و برای آرایش عمومی نیز تأثیر قابل توجهی دارند. این شبکهها قادرند افراد را به حضور در برنامههای رویدادی، تقویت رسانهای، بازاریابی و بازاریابی محتوا، بررسی محصولات و خدمات و همچنین فعالیتهایی مانند شروع کمپینها و صدور پیامهای خود را تشویق کنند.
همچنین، رسانههای دیجیتالی نیز از قدرتهای جدیدی هستند که در سالهای اخیر شکل گرفتهاند. این رسانهها میتوانند با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و توسعه دادن پلتفرمهای خود، از هرجای جهان در قبال دسترسی به اطلاعات و اخبار به مردم کمک کنند. اما این رسانهها ممکن است تحت تأثیر سیاستهای دیگری نیز قرار بگیرند که مانع از دسترسی آنان به اطلاعات میشوند.
دولتها، شرکتها و سازمانهای بینالمللی همچنین از قدرتهای جدیدی هستند که تأثیرگذاری زیادی در رفتار عمومی دارند. این قدرتها قادر به تأثیرگذاری بر سیاستها، قوانین و مقررات اجتماعی هستند و بر سرنوشت کشورها و جوامع تأثیر میگذارند. در مقابل، این قدرتها ممکن است تحت تأثیر رضایت و عدم رضایت مردم یا شرکتهای خود باشند و با استفاده از قوانین و مقررات، تغییرات لازم را اعمال کنند.
بنابراین، با توجه به وجود این قدرتهای جدید، میتوان گفت که بر علیه تأثیرات منفی آنان در رفتار عمومی باید برنامههای کارآمد و جامع برای مدیریت این قدرتها راهاندازی شود. مدیریت این قدرتها ممکن است با کمک مقررات و رویههای مناسب، مانع از طغیان قدرت و ضیاع آسیبهای ناشی از آنان شود.
۴- عودت به جزیره واناو
در قسمت چهارم از سریال بازی تاج و تخت، پس از مدتها بحران، جان اسنو نتوانست پای پرتخت خود را حفظ کند و تاج پادشاهی وستروس را به خاطر از دست دادن دوستانش و قربانیان بیشتری که رقم خورد، تحویل آندریو همبرل شد. پس از این حادثه، جان اسنو به شمال فرار کرد و در سرزمین سفید، به همراه دوست نزدیکش سام، خودش را از بین مردم پنهان کرد و برای سالها در آنجا زندگی کرد.
اما با پایان بازی تاج و تخت، همه کاراکترها و بخشی از جهان سریال به یک پایان رسیدند و شاید جزیره واناو باشد که هنوز پر از راز و پردههای اطراف آن است. بنابراین، در ابتدای فصل هشتم، شاهکاران شباهنگ بازی و نویسندگانی که پردههای جهان سریال را به مخاطبانشان نشان دادند، بخشی از داستان را خودمان را بازگردانی کنیم و به جزیره واناو برگردیم.
در سریال بازی تاج و تخت، جایی که جان اسنو به یک زندگی صلح آمیز پنهان شده بود، جزیره مرموز واناو بود. بسیاری از طنزها و نظریات به چنین مفهومی اعتقاد دارند، که جای دیگری به جز جزیره واناو وجود ندارد. با اینحال، اطلاعات کمی در مورد جزیره مرموز واناو وجود دارد و این سوال باقی میماند که این جزیره در واقع چیست و چرا جان اسنو برای پنهان شدن در آنجا اقامت کرد؟
شاید آینده مطالعات بهتر از سریال بازی تاج و تخت شامل پاسخ دادن به این سوالات باشد، اما برای هواداران سریال، بازگردانی به دنیای جزیره واناو بازی تاج و تخت، میتواند ایدهها و تخیل را برای آینده به نوعی دگرگون کند.
۵- داستان لاو
لاو دو نفر از جوانان شهرستان که در یک روز آفتابی به سمت شهر گریختند برای اینکه از ازدواج و دردسر های زندگی فرار کنند. آنها به یک رستوران روستایی رسیدند و غذای خوشمزه و پر از عطر و بوی خوشی را سفارش دادند. در آن موقع با نوعی سحرگاهی و با ورود یک دختر زیبا، داستان شروع به پیچیده شد.
لاو با آرامش و صلابتی که داشت، با تشخیص درستی که این دختر عاشق پادشاه روستا است و نیز برادر ناتنی پادشاه، زندگی خود را در خطر قرار می دهد، تصمیم به کمک به انها گرفت. با راهنمایی دختر، آنها به دروازه دفاع شهر رسیدند و با هوش ضعیف برادر پادشاه را به دام انداختند.
لاو با خلاقیت خود، موفق به نجات دوستان و بازگشت به زندگی عادی خود شده است. او با داشتن توانایی های خاص خود، می تواند در مواقع بحرانی مانند این سفر، از تلخی و دردسرهای زندگی بگریزد و از آن لذت ببرد. این داستان یادآور این مسئله می باشد که چگونه با توجه به هوش و مهارت، در مواقع تنفر و احساس بی قراری، می توانیم زندگی خود را تغییر دهیم و لذت بخش تر از آن کنیم.
۶- ماجراهای زندان امپراطوری
ماجراهای زندان امپراطوری، مجموعهای از داستانهای پرماجرا و هیجانانگیز هستند که در زمینه زندانهای امپراطوری گفته میشوند. این داستانها، در قالبی پراز هیجان به خوانندهها منتقل میشوند و شخصیتهای فوقالعادهای با اعتبار بالا در این داستانها مطرح میشوند.
در این مجموعه، داستانهای بسیاری از زندانیانی که بهدلایل مختلف به زندان فرستاده شدهاند، روایت شده است. توانایی، باهوشی، شجاعت و تلاش برای خلاصی، مفاد اصلی این داستانها است. علاوه بر اینها، در این مجموعه داستانهایی از شخصیتهایی که برای اولین بار به کارگردانی یک فیلم یا سریال در دنیای فانتزی پیشآمدهاند، نیز وجود دارد.
در داستانهایی که در این مجموعه گنجانده شدهاند، با شخصیتهایی با ماجراهای بسیار پرهیجان روبهرو میشویم. روایتگر این داستانها، توانایی خود را در شکلدهی به شخصیتهای داستانی نشان میدهد و به گونهای جذاب و پرشور این داستانها را به خوانندهها ارائه میدهد. در نتیجه، مجموعهای شگفتانگیز و جذاب به نام ماجراهای زندان امپراطوری به وجود آمده است که همگان را به خود جذب کرده است.